fredag 28 februari 2014

Fredagstema #20 Människoskapelser

I temat människoskapelser så ska vi visa vad vi har för förkärlekar inom skapelseområdet är det tänkt.
Det kan verkligen vara allt mellan himmel och jord. Det är ett väldigt spännande tema som kan tolkas på en mängd olika sätt. Har bara följt bloggen i ett par veckor och har redan sätt en mängd olika tolkningar.
Mitt tema den här veckan skiljer sig betydligt från förra veckans tolkning och visar på hur olika människoskapelser och vara. Skillnaden mellan mc konst och nagelkonst kan ses som stor, men ändå inte..


Det här är en människoskapelse som jag är lite besatt i .Det finns många olika åsikter om nagelkonst. Både positiva och negativa. För mig är det som att få ett litet personligt konstverk. Varje liten detalj är handmålat med stor noggrannhet och tålamod. Det är också skapat av en människa som jag beundrar för sitt engagemang och sin företagsamhet.  
Vill ni se mer av Människoskapelser så kan ni kika här Fredagstema

8 kommentarer:

  1. Minst lika intressant som hennafärgad nagelkonst!

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett litet konstverk! Men är det inte svårt att inte förstöra dem? Om jag någon gång målar naglarna blir det fult på en gång, måste ju kännas hemskt att sabba något så fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvärtom. Naglarna blir starkare och målningen sitter ända tills man tar bort den efter ca 5 veckor. Jag behöver inte vara försiktig. Har haft häst i många år och skött alla stallsysslor,jobbar i min trädgård händer att jag är med i garaget ibland och naglarna håller hur bra som helst.

      Radera
  3. Oh, vad jag önskat att jag hade varit hos M också, jättefint och som sagt hållbart. Kram! /Barbara S (fniss)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får passa på att gå dit när du kommer hem. Kram

      Radera
  4. Jag älskar den sortens konst, vilket hantverk!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar nagellack, men tänker alltid praktiskt, därför målar jag aldrig naglarna numera. Det du visar är verkligen ett konstverk.

    SvaraRadera