måndag 17 februari 2014

Fototriss Grått

Den här veckan är temat GRÅTT ,där tanken är att vi med 3 bilder ska föröka visa olika grå nyanser.

Under de senaste veckorna har det varit så grått och tråkigt väder så att jag knappt har stuckit näsan utanför dörren. Jag drömmer om vår kommande resa och tänker tillbaka på våra resor som vi har gjort.
Tittar och organiserar lite bland mina resebilder och hittar några bilder från när vi var i Chicago..
Här kommer några bilder på en gigantisk skulptur i rostfritt stål som är skapad av Anish Kapoor och finns att se i Millenium Parken. Skulpturen kallas i folkmun för The Bean, dess riktiga namn är Cloud Gate. Och visst finns det en mängd gråa nyanser i den stora silvriga bönan.
                           
                                                                
                                                           
 


 
Här kan ni hitta fler nyanser av grått http://fototriss.blogspot.se/
Fototriss

7 kommentarer:

  1. men… den första och sista bilden blir jag liksom sjösjuk eller åksjuk av. så läskiga. men bra fotat av dig!
    aino

    SvaraRadera
  2. Vilka speglingar du har fått,
    och vridningar hitådit så att jag blir alldeles bortkollrad.
    Men onekligen har du fått en grå triss med inslag av lite färgpunkter.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Fantastiska bilder.
    mvh
    Ulla

    SvaraRadera
  4. Måste vara en imponerande skulptur. Du har fångat den på ett spännande sätt!

    SvaraRadera
  5. Oj, så läcker triss! GILLAS!
    Din header är underbar! :)

    SvaraRadera
  6. Vet du; min datter var au pair i Chicago og denne skulpturen har jeg sett før- fast ikke så tøft fotat. Falt forresten for headeren din!

    SvaraRadera