måndag 3 februari 2014

Ny blogg

Nytt år med nya tankar, idéer, utmaningar och projekt.

Ett av mina ganska många intressen som nog funnits under lång tid, men inte blivit så mycket av, är att fotografera. Redan i grundskolan när var i 10 års åldern så minns jag att jag gick på fotokurs där vi bla fick lära oss att framkalla bilder.


Kameran brukar hänga med mig och min familj både på resor och i vardagliga stunder. De sista åren har de flesta foton tagits med mobilkamera. Detta har både för och nackdelar.
Fördel-Man har alltid kameran med sig
Nackdel-Det blir lite sämre kvalitet på bilderna.

Nu har jag köpt mig en lite bättre kamera och är sugen på att återuppta och utveckla mitt fotointresse. Har surfat runt och hittat många fotoutmaningar på nätet. Så nu sätter jag igång och fotar. Kommer att använda denna blogg för att dokumentera mina foton och delta i diverse utmaningar.

Fokus kommer att ligga på motivet, ögonblicket eller kanske stunden. Vilken kamera jag använder för att fotografera kommer fortfarande att bero på vilken jag har med mig, var jag befinner mig. Men jag kommer att sakta men säkert att sätta mig in i en systemkameras finesser.

Du som har hittat hit är hjärtligt välkommen att surfa runt i min blogg. Vill du använda någon bild så vill jag att du mailar mig.

                                              Välkomna

4 kommentarer:

  1. Bitte, vad roligt det ska bli att följa denna blogg, jag ser med spänning fram emot det. Ta gärna med gamla bilder också, jag vet ju att du gjort en massa skoj. Lycka till och Kram! /pia

    SvaraRadera
  2. Halloj. Det är så roligt att hålla kontakt och världen har ju liksom krympt i och med internet. Titta gärna in på min andra blogg ,där finns lite smått och gott att kika på .Kram/Bitte

    SvaraRadera
  3. Du missade nog några, dina barn, men det är inte så att man behöver tala om alla, några får vara anonyma ett tag, jag vet ju hur mycket du tycker om dem med. Kram!

    SvaraRadera
  4. Har faktiskt ändrat på inlägget. Det är klart att de är minst lika älskade. De två gossarna i familjen har ett speciellt band till varandra,därav bildvalet. Ang att vara anonym i en blogg så kommer jag inte att lägga upp bilder på anhöriga där man direkt kan se vem bilden föreställer. ( bilder på personens ansikte). Kram

    SvaraRadera