söndag 23 mars 2014

Fototriss # 253 Tillsammans

Veckans fototriss är temat tillsammans. Det som jag direkt kommer att tänka på i en tolkning av tillsammans, är min önskan om att min dotter och sambo snart får vara tillsammans med sitt lilla barn.
Vi går här hemma och väntar och väntar och det är väldigt svårt att koncentrera sig på någonting när man vet att sitt eget barn kämpar och har det tufft. Som tur är vet vi att dom får den bästa övervakningen och vården på BB.
Vi ser fram att att snart få se vårt nya lilla barnbarn och att vi snart får vara tillsammans igen hela familjen.

Min bildtolkning av tillsammans får bli en blomstertolkning. Ensam är vacker och stark men tillsammans bildas en helhet. I det här fallet en installation. Vilket som är vackrast är upp till var och en.
 



 

 Tillsammans 

 Min önskan är att alla människor i något sammanhang får känna en samhörighet med någon /några och få känna värmen styrkan av att vara tillsammans.
 
Vill ni se mer foton på samma tema, så surfa in på
http://fototriss.blogspot.se/2014/03/fototriss-del-253-tillsammans.html
 
 

16 kommentarer:

  1. Gillar din tolkning att delarna tillsammans bildar helheten!
    Önskar er lycka till med det nya barnbarnet! Vilken härlig tid ni har framför er!

    SvaraRadera
  2. Fin men lite sorglig triss.
    Hoppas ni snart är tillsammans allihop och
    får njuta av det nya lilla livet.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen att allt går bra och att ni alla får sitta där tillsammans med den nyfödde och beundra :)
    Vackra bilder!

    SvaraRadera
  4. Nydelig tolkning - i vakre farger
    og lykke til med barnebarn :)

    SvaraRadera
  5. Så vackra bilder! Lycka Till med det lilla barnbarnet!
    Ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  6. Otroligt vackra bilder!
    Hoppas att den lilla familjen snart är tillsammans och att allt är bra med det lilla barnbarnet och dess föräldrar!

    SvaraRadera
  7. Vad spännande! :) Hoppas det gick/går bra för dom! Tack för kommentaren, och verkligen häftiga bilder du bjuder på!

    SvaraRadera
  8. Helt rätt tillsammans är vi starkare.
    Ha en fin dag
    Meta

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder, fint trissat. Jag skickar förhoppningsfulla tankar till din dotter!

    SvaraRadera
  10. Hoppas att allt går bra för din dotter och hennes familj, så spännande för er alla! Nervöst att gå hemma och vänta. Vilka vackra bilder du bjuder på, verkligen läckra! Håller med dig i din önskan om att alla ska få känna samhörighet tillsammans med någon eller några, det är så värdefullt.

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder och fin text !
    Allt går säkert bra !

    SvaraRadera
  12. Läcker triss!
    Lycka till med barnbarnet!

    SvaraRadera
  13. Jättetjusiga motiv du visar upp och en fin text!

    SvaraRadera
  14. Så häftiga bilder, jag håller på och "bekanta mig" med kameran och det lilla jag har testat så är jag så nöjd. Jag kommer inte att gå någon kurs (finns inte tid/barnvakt för det) utan provar mig fram och sen när jag vill avancera om några år - då ska jag gå kurs och köpa mig en ännu bättre kamera.

    Jag längtar så till våren då alla färger kommer fram och jag får fota :-)

    /Lisa

    SvaraRadera