söndag 19 oktober 2014

Söndagstema i Färg & Svartvitt #4 Spegling

Fotoutmaningen i Färg & Svartvitt
Har upptäckt en ny spännande fotoutmaning. Utmaningen går ut på att tolka temat i två bilder,en i färg och en i svartvitt.
Bilderna kan verkligen bli olika och det är fascinerande hur ibland detaljer kommer fram i det svartvita men en annan gång så kan det vara färgen som avgör hela bilden.

Just till den här utmaningen har jag inte varit ute och fotat nytt , utan har hittat en bild som jag tycker är passande till temat. Kommer definitivt hålla span på kommande utmaningar.
Trevlig helg gott folk.



 

På väg mot Los Angeles på Highway 1

Vill ni se mer bilder på samma tema så surfa in på
 
 

10 kommentarer:

  1. Spännande resa ni gjort i USA och bilden gillar jag bäst i färg då solnedgången speglar sig fint i sidospegeln.

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det var en spännande resa. USA är mitt favoritresmål och i april åker vi dit igen.

    SvaraRadera
  3. Bila i USA, en resa där man styr själv, vart man vill, när man vill - det verkar fantastiskt! Solnedgången i färg i backspegeln ger fin kontrast i färgbilden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. USA är verkligen ett fantastiskt land.Är mest förtjust i den gamla delen längs R66 genom Arizona och New Mexico.

      Radera
  4. Här tycker jag absolut bäst om färgbilden, men har många gånger blivit förbluffad över hur ofta det är tvärtom.
    Berit E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, även jag gillar färgbilden och visst blir man förvånad ibland över hur fina och detaljrika de svartvita bilderna är.

      Radera
  5. Läcker bild i backspegeln. Här föredrar jag nog färgbilden med det varma ljuset från solnedgången.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det varma ljuset syntes inte alls i den svartvita bilden, så jag håller med.

      Radera
  6. Wow..läcker spegling! Supervackert i färg!

    SvaraRadera