torsdag 6 mars 2014

Torsdagstema I like #135

En av sakerna som jag gillar med området där jag bor är närheten till sjön. Tror att det måste vara mitt Ålands påbrå. jag mår helt enkelt väldigt bra av att ha närhet till vatten.
Vi har haft mycket nöje av sjön under alla år och under alla årstider. Men tycker lite extra mycket om sjön nu när det börjar bli vår och solen äntligen börjar visa sig. Väderprognosen visar på stora solchanser de närmaste dagarna, vi får hoppas att prognosen stämmer.

 
Vill ni se mer foton på samma tema, så surfa in på Torsdagstema

9 kommentarer:

  1. Det går inte att sätta fingret på vad det är som gör att man mår så bra vid öppna vatten - men visst är det så!

    SvaraRadera
  2. – Så stilla, spegelblank, mycket vackert och rogivande. Jag fattar att sjön är ett andrum.
    /Kiki

    SvaraRadera
  3. Vacker bild med fina speglingar i vattenytan! Jag tycker också om att vistas vid vatten, det är så rogivande!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. En väldigt vacker bild !! För mig är närheten till havet otroligt viktig. Kanske mycket på grund av att den vackra naturen som finns därhemma inte finns här. Visst finns det grönska och vacker natur men inte inom gångavstånd och riktiga skogar att vandra i finns inte alls. Hoppas prognosen om sol och värme uppfylls hos dig. Ha en skön fortsatt dag !!

    SvaraRadera
  5. Så stilla vattnet ligger, här har vi haft busväder med stark vind, så "mitt" vatten har varit upprört... Jag gillar vatten och kalfjäll, jag vill ha vida vidder runt mig, kunna se långt!

    SvaraRadera
  6. Vilken frid din bild förmedlar! Så härligt!

    SvaraRadera
  7. vad härligt det ser ut på din bild, nästan så jag kan ta mig ett dopp hihi.
    ha en fin dag
    Meta

    SvaraRadera
  8. Härligt stilla vatten med en ensam fågel i.

    SvaraRadera
  9. Härligt att ha nära till en sjö! =) Fin bild =)

    SvaraRadera