söndag 21 september 2014

Fototriss #273 Vägar

Efter att ha gjort ett långt sommaruppehåll med fototrissar, så blev jag sugen när jag såg att veckans tema är vägar. Det första jag kom att tänka på gällande vägar är de fordon som färdas på vägarna.
I vår familj har vi ett stort motorintresse och lördagens aktivitet var att åka och titta på tunga rallyt som Motorhistoriska Sällskapet i Sverige anordnar.
Det var en fröjd för ögat att se alla fina gamla fordon färdas längs vägen. Detta är min tolkning av temat.



Vill ni se mer foton på samma tema, så surfa in på
http://fototriss.blogspot.se/2014/09/fototriss-del-273-vagar.html
 

7 kommentarer:

  1. Underbara foton där du visar upp fina rariteter :) Snyggt!

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra fordon du såg utefter vägen! Jättefin triss!

    SvaraRadera
  3. Fina fordon du har i dina bilder :)

    SvaraRadera
  4. Det är en fröjd för ögat att se dessa välvårdade rariteter.

    SvaraRadera
  5. Oh, precis en sån där folkabuss hade jag i min ungdom - kände mig heltuff. :D
    Inte alls lika vanligt då som nu att unga tjejer hade körkort och framförallt inte att de körde "buss". Eftersom jag bodde 10 meter söder om länsgränsen körde jag dessutom i Stockholm med en D-skyltad bil. Så kul jag hade...
    Som du ser - din fina triss väcker skojiga minnen. :)
    Berit E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att det väckte skojiga minnen. Folkabussar är tuffa bilar och man kan se en del riktigt fina fortfarande. Riktiga kultbilar.

      Radera
  6. Härligt med åldrade fordon, folkabussen är min favorit!

    SvaraRadera