söndag 22 juni 2014

Fototriss # 265 i luften

Den här veckan är temat för fototrissen i luften.
Mitt tema i temat blir mod.


    
Man kommer både högt upp i luften och är modig, om man vågar åka pariserhjulet som ligger på piren i Santa Monica LA.
    
Dom här målarna var verken höjdrädda eller saknade mod.
Högt upp i luften på en skraltig ställning målade dom en husfasad i Venice LA.


Här kommer man riktigt högt upp i luften.
Stratosphere i Las Vegas är ca 350 m högt. På toppen av tornet finns för den som är riktigt modig möjlighet att hoppa fritt fall .
Om man är lite mindre modig ,så kan man titta på en vidunderlig utsikt över Las Vegas.

Här kommer en liten bonusbild

Vill ni se mer foton på samma tema, så surfa in på
http://fototriss.blogspot.se/




13 kommentarer:

  1. Härlig triss med ett tema i temat! Sorgligt nog får jag erkänna att mitt mod sviker mig så jag stannar gärna på landbacken! Modigast är nog männen som målar husfasaden. Undrar om de har hört talas om den svenska varianten med både livrem och hängslen!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Jag är nog lite lagom modig gällande höjder. Hoppar INTE fritt fall, men tittar gärna på utsikten. En av killarna som var med på resan hoppade och sa att det var något av det häftigaste han gjort. Har lite svårt att tro att det verkligen var det ;)

    SvaraRadera
  3. Höjdrädd är jag nog inte, egentligen, men sunt förnuft säger ju att det inte är där vi bör vara om vi kan låta bli ;)
    Imponerande bilder till trissen! Bonusbilden är ju också fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Vilka tjusiga bilder, gäller som sagt att inte ha höjdskräck, men att stå på marken och betrakta det hela går ju det med :-)

    SvaraRadera
  5. Kul att det er et tema i temat. En rød tråd. Og kul å se noe fra andre steder. Dere har tydeligvis vært i LA. Hyrde dere hoj når dere var der?

    SvaraRadera
    Svar
    1. När vi var i USA 2011 hyrde vi hoj och åkte Route66 från LA till Chicago med en Norsk researrangör. Det var en toppenresa. I år blev det inget hojåkande.

      Radera
  6. Wow, vilken triss.. mitten bilden, det ser vågligt ut

    SvaraRadera
  7. Härliga i luften bilder men inget jag skulle våga mej på:-)
    Ha en skön kväll;-)

    SvaraRadera
  8. En läcker "I luftentriss" jag gillar höjder och jag kan tänka mig att utsikten är en höjdare för dom som är högst upp! :)

    SvaraRadera
  9. Snygg luftig triss om mod. Jag imponeras nog mest av målarna, som gör det i sitt jobb, inte som nöje!

    SvaraRadera
  10. Fyndig triss med mycket mod i luften och spännande bilder :-)

    SvaraRadera
  11. Pariserhjulet åker jag gärna och utsikten från tornet måste vara storslagen. Ställningen målarna står på verkar lite ranglig. Kul triss med höga fina bilder!

    SvaraRadera
  12. Fina bilder, men inte vill jag så där högt, trots fin utsikt.

    SvaraRadera